Čo je to analýza kľúčových slov?
Analýza kľúčových slov je základným pilierom optimalizácie internetových stránok pre vyhľadávače. Predstavuje súbor aktivít, ktoré vedú k identifikácii (nájdeniu) čo najväčšieho množstva relevantných kľúčových slov, ich roztriedeniu do kategórií a skupín s cieľom navrhnúť optimálnu štruktúru internetovej stránky. Je dôležitá aj pri tvorbe štruktúry reklamných kampaní vo vyhľadávačoch.
Prečo je dôležitá analýza kľúčových slov?
Pre správne navrhnutie štruktúry webu a následne aj reklamných kampaní vo vyhľadávačoch je nevyhnutné poznať vyhľadávacie dopyty, ktoré zadávajú užívatelia do vyhľadávačov. Je to základný krok pre pochopenie užívateľského záujmu o určitú oblasť.
Analýza kľúčových slov nám poskytuje informácie o vyhľadávaných frázach, rozsahu ich hľadanosti, konkurenčnosti frázy (celkovo odvetvia), indexácie webstránky a aktuálnych pozíciách kľúčových slov. Patrí medzi základné aspekty pri tvorbe biznis plánov a stanovení relevantných cieľov v rámci SEO stratégie pri online marketingu.
Analýza kľúčových slov pomôže:
- pri návrhu, rozšírení alebo úprave štruktúry webu,
- pri tvorbe biznis plánov a stanovení KPI’s,
- odhaliť potenciál kľúčových slov a umožniť efektívne nastaviť SEO a SEM stratégiu,
- pri tvorbe obsahových stratégií,
- pri tvorbe štruktúry PPC kampaní,
- pri výbere kľúčových slov do PPC kampaní,
- nastaviť priority v rámci interného prelinkovania a linkbuildingových aktivít,
- upraviť obsah, titulky a meta-popisky.
Ktoré nástroje používame pri analýze kľúčových slov?
Pri analýze kľúčových slov pracujeme s platenými a tiež voľne dostupnými nástrojmi. Jednotlivé fázy analýzy vyžadujú rôzne nástroje. Zjednodušene môžeme rozdeliť realizáciu analýzy kľúčových slov na 3 fázy:
- zber údajov,
- triedenie, klastrovanie, kategorizácia,
- vizualizácia dát.
Nástroje pre zber údajov:
- Google KeyWord Planner,
- plánovač kľúčových slov – Sklik,
- Keywordtool.io & Ubersuggest,
- Marketing Miner, Ahrefs,
- Google Search Console, Google Analytics,
Nástroje na triedenie, klastrovanie a kategorizáciu:
- Open Refine, Excel, Google Sheet.
Nástroje na vizualizáciu:
- Power BI, Looker Studio (predtým Data Studio), Excel.
Čo obsahuje analýza kľúčových slov od nás?
Výsledkom našej analýzy kľúčových slov je prehľadný .pdf alebo excelovský súbor, ktorý obsahuje:
- prehľad kľúčových slov,
- údaje o mesačnej hľadanosti kľúčových slov,
- údaj o priemernej cene za klik,
- údaje o konkurenčnosti kľúčových slov,
- roztriedenie kľúčových slov do vhodných kategórií,
- informáciu o zámere vyhľadávajúceho dopytu podľa frameworku STDC,
- prehľad existujúcich vstupných stránok,
- kontingenčnú tabuľku agregujúcu kľúčové slová podľa kategórií,
- vizualizáciu.
FAQ
Ako dlho trvá vytvorenie analýzy kľúčových slov?
Doba dodania analýzy kľúčových slov závisí od momentálneho vyťaženia a je konzultovaná klientom vopred pred objednaním služby. Bežne spracujeme analýzu kľúčových slov menšieho alebo stredného rozsahu do 7 pracovných dní.
Koľko stojí analýza kľúčových slov?
Cena závisí od počtu kľúčových slov, respektíve rozsahu prác. Orientačne sa cena za analýzu kľúčových slov spolu s vizualizáciou v Looker Studiu alebo Power BI pohybuje od 400 € do 1 200 €. Rozsiahle analýzy kľúčových slov sú naceňované individuálne.