Ako vám linkbuilding pomôže?
Linkbuilding je dôležitou súčasťou SEO. Správne zvolená a realizovaná linkbuildingová stratégia vedie k splneniu vašich obchodných cieľov.
Ciele / KPI linkbuildingu:
- zlepšenie pozície vo vyhľadávačoch pre kľúčové slová,
- zvýšenie návštevnosti z organických výsledkov vo vyhľadávačoch,
- zlepšenie indexácie – uľahčenie prechádzania internetových stránok robotmi vyhľadávačov (nazývaný crawler),
- budovanie zmienok a zvýšenie povedomia o spoločnosti,
- akvizície priamej návštevnosti zo spätných odkazov,
- akvizícia nových zákazníkov, priame zvýšenie počtu konverzií,
- budovanie autority a reputácie internetovej stránky.
Ktoré metódy využívame pre budovanie spätných odkazov?
Alebo ako získať spätné odkazy? Medzi metódy, ktoré sú najčastejšie zaraďované do linkbuildingových stratégií našich klientov, patria:
- reklamné PR články a guest posty na relevantných weboch,
- výmeny spätných odkazov,
- spolupráce s obchodnými partnermi,
- umiestnenie odkazov do existujúceho obsahu,
- tlačové správy,
- rozhovory v médiách a budovanie brandových zmienok,
- spolupráce s blogermi a influencermi,
- broken-linkbuilding,
- interný linkbuilding,
- zapájanie do diskusných fór,
- ďalšie metódy budovania spätných odkazov.
Ak si riešite nákup spätných odkazov vlastnou cestou, určite si dávajte pozor na nakupovanie spätných odkazov z nekvalitných webov a odkazových fariem. Takéto odkazy by vám mohli skôr uškodiť ako pomôcť. Nezameriavajte sa na kvantitu ale na kvalitu spätných odkazov, link profil odkazov by mal byť prirodzený, pretože ide o dlhodobejší proces.
Ako priebeha linkbuildingová spolupráca?
- Úvodná konzultácia – zoznámenie sa so stránkou klienta, jeho biznisom, potrebami a predstavami.
- Analýza a návrh – analýza link profilu a navrhnutie dlhodobej linkbuildingovej stratégie v rámci stanoveného rozpočtu.
- Realizácia kampane – realizácia linkbuilding stratégie (získavanie spätných odkazov).
- Reporting – priebežný prehľad získaných spätných odkazov na mesačnej báze, priebežné konzultácie a úpravy kampane.
Ako zistíte, či potrebujete linkbuilding?
A) Analýzou vlastných pozícií vo výsledkoch vyhľadávania a stavu indexácie.
Po vyriešení obsahových a technických záležitostí na webe sa stále nezobrazujete na popredných pozíciách vo vyhľadávačoch alebo váš web má zaindexovaný len zlomok existujúcich stránok. Za predpokladu, že na webe máte kvalitný obsah, web je priechodný a je správna indexácia webových stránok, tak potrebujete v očiach vyhľadávača získať dôveru prostredníctvom kvalitných spätných odkazov vedúcich na váš web.
B) Analýzou výsledkov vo vyhľadávaní z pohľadu stavu link profilu konkurencie.
Porovnaním link profilu vášho webu s link profilmi konkurenčných domén. Informácia o priemernom počte odkazujúcich domén na weby vyskytujúce sa vo vyhľadávaní na špecifické slovo by mala byť súčasťou analýzy kľúčových slov.
Ktoré nástroje používame pri linkbuildingu?
Pri navrhovaní a realizácii kampaní používame najčastejšie nasledujúce platené nástroje:
Aké spätné odkazy budujeme?
- hodnotné a tematicky relevantné,
- odkazy z navštevovaných a vo vyhľadávačoch viditeľných webov.
Ako vyzerá finálny výstup?
Jedenkrát mesačne posielame klientom výstup obsahujúci položky:
- slovný popis,
- prehľad a analýza spätných odkazov získaných za daný mesiac,
- prehľad vývoja pozícií vybraných kľúčových slov,
- faktúru.
FAQ
Aký veľký môže byť potenciálny prínos linkbuildingu?
Veľkosť prínosu závisí od aktuálneho stavu webu a linkprofilu, vašej pozície na trhu a konkurenčnosti prostredia, v ktorom podnikáte. Potenciálny prínos môže byť veľmi veľký, ale aj minimálny. Veľkosť prínosu komunikujeme individuálne s každým klientom. Vaše očakávania by mali zohľadňovať aktuálny stav, konkurenčnosť prostredia a váš rozpočet. Ani tá najväčšia linkbuilding firma či agentúra, vám nedokáže zaručiť, že linkbuilding je zázračným riešením vašich slabých výsledkov, ale budovanie spätných odkazov by malo byť súčasťou komplexnej dlhodobej marketingovej stratégie. Nezabúdajte, že kvalita spätných odkazov je dôležitejšia ako kvantita.
Cena linkbuildingu – koľko stojí linkbuilding?
V závislosti od aktuálneho stavu a možností klienta vždy pripravujeme individuálnu cenovú ponuku. Bežné ceny (mesačný paušál) pre portály na lokálnych trhoch (SK, CZ, HU):
- malé weby a e-shopy: od 350 € / mesiac + DPH,
- stredné weby a e-shopy: od 500 € / mesiac + DPH,
- veľké portály a start-upy: od 1000 € / mesiac + DPH.
Kedy možno očakávať výsledky?
Orientačné určenie prebieha v úvode a závisí od aktuálneho stavu linkprofilu a konkurečnosti prostredia, v ktorom podnikáte. Vplyv linkov ako signálu sa v čase mení spolu so zmenami algoritmu vyhľadávača, preto presné stanovenie ani garancie výsledkov nie sú možné. V nízkokonkurenčných prostrediach sa prvé výsledky dostavujú po približne 4 – 6 mesiacoch. Odhad je platný v prípade, že web má dobre navrhnutú štruktúru, ide o priechodný web bez technických problémov s kvalitným obsahom je vhodné mať na webe poriešené aj SEO, odkazy tak môžu rýchlejšie pomáhať prinášať rast.
Na akých medzinárodných trhoch robíme linkbuilding?
Slovenská republika, Česká republika, Maďarsko, Poľsko, Rumunsko, Chorvátsko, Slovinsko, Bulharsko, anglicky a nemecky hovoriace trhy. Pôsobíte na inom trhu? Sme otvorení novým výzvam – pomôžeme vám s návrhom a realizáciou linkbuildingovej stratégie aj na iných trhoch