Nástroj Google Analytics

Úvod » Slovník marketingových pojmov » Google Analytics

Čo je Google Analytics?

Google analytics aj analytický nástroj, ktorý používajú majitelia webov na získavanie dát a údajov o zákazníkoch, udalostiach na webe, konverziách a o celkovej výkonnosti webu aj v reálnom čase.

Google Analytics je zadarmo, môže ho využívať každý, kto má e-shop, webovú stránku, alebo aj aplikáciu.

Pozn. Nástroj sa pôvodne nazýval Google Analytics Universal, v roku 2023 však bola ukončená jeho podpora a bol vytvorený vylepšený model nástroju s názvom Google Analytics 4 (GA4). 

Pomocou GA4 môžete sledovať nasledujúce metriky o návštevníkoch webu:

  • Demografické údaje – krajina, región, mesto, jazyk, vek, pohlavie, záujmy,
  • Technické údaje – Prehliadač, kategória zariadenia, model zariadenia, operačný systém a iné…

Okrem týchto údajov môžete tiež sledovať informácie o celkovej návštevnosti ako napríklad zdroje návštevnosti, udalosti ktoré vykonali návštevníci na webe a ďalšie.

Výhodou nového modelu Google Analytics je vytváranie prieskumov, kde si môžete kombinovať rôzne údaje a vytvárať prehľadné prehľady.

Google Analytics má tiež výhodu jednoduchého prepojenia s inými nástrojmi od Google, napríklad s Google Ads, Google Search Console, ale aj Looker Studiom a inými nástrojmi.