Čo je CTR?

Skratka CTR (z angl. Click-Through Rate) je ukazovateľ s názvom miera prekliku a definuje sa ako percentuálny pomer medzi počtom kliknutí na reklamu a počtom jej zobrazení. Využíva sa primárne v online kampaniach, konkrétne najmä v PPC reklame.

Príklad

Ako firma ste si vytvorili reklamný banner a pomocou Google Ads ste vytvorili obsahovú kampaň. Po mesiaci spustenej kampane kontrolujete stav a zistili ste, že reklama sa zobrazila celkovo 1000 používateľom a z nich 70 kliklo na banner. To znamená, že miera prekliku (CTR) je 7%.

Ako sa počíta CTR?

Ako vypočítať CTR

Ako zvýšiť mieru prekliku?

Ak sa vám zdá CTR príliš nízke, môže to mať viacero príčin:

  • Reklamný banner alebo textová reklama nezaujala používateľov
  • Zvolenie nesprávneho cieľového publika (cielenie na ľudí, pre ktorých reklama nie je relevantná)
  • Zobrazovanie bannera na nevhodných miestach na webe

Ak chcete zvýšiť mieru prekliku mali by ste pri reklamných formátoch vyskúšať:

  • upraviť vizuál,
  • testovať rôzne rozmery bannerov,
  • vylepšovať reklamný text,
  • testovať CTA (Call to Action) tlačítka,
  • overiť či v obsahovej reklame cielite na správne publikum.

Kontaktujte nás

Kontaktujte nás prostredníctvom kontaktného formulára alebo cez telefón. Radi Vám pomôžeme